Samspil mellem ledelse, kommunikation og samarbejde

 

 Ledelse når mål, midler og metoder skal gå op i en højere helhed

  • Udarbejde mål for produkt og proces i samspil med de mennesker der er afhængige af dem
  • Arbejde systematisk og effektivt med problemer og beslutninger
  • Anvende en lederstil, der matcher de forskellige opgavers krav og de forskellige menneskers (eller gruppers)
    kompetence og engagement
  • Gruppe- & teamledelse
  • Interessebestemt udvikling af mennesker og organisation 

 Kommunikation når mennesker er afhængige af hinanden

  • Formidle viden, færdigheder og holdninger med udgangspunkt i modtagernes virkelighed og på en måde,
    så de både kan se, høre og føle
  • Dialog der bygger bro
  • Samtaler med to vindere
  • Konstruktiv feedback
  • Fælles sprog

 Samarbejde når det kan betale sig

  • Det skal give mening for de involverede
  • De forskellige roller skal være afklaret
  • Samarbejdets psykologi og udvikling
  • Interessebestemt forhandling til håndtering af konflikter
  • Effektive arbejdsmetoder og møder



Tilbage